۱۳۹۲ خرداد ۷, سه‌شنبه

وزارت کشور:‌ لازم باشد، برخی مرزها در روزهای انتخابات بسته می‌شود



معاون امنيتی و انتظامی در وزارت کشور جمهوری اسلامی روز سه‌شنبه، هفتم خردادماه، گفت: چنان چه آمادگی باشد و اگر لازم شد، برخی مرزهای ايران در روزهای انتخابات بسته خواهد شد.
 
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ايسنا،‌ علی عبداللهی با اعلام اين که اين اقدام در جريان برگزاری اجلاس غيرمتعهدها نيز انجام شد افزود:‌ اين بار زودتر گفتيم تا‌ آمادگی باشد و وزارت خارجه اقدامات لازم با کشورهای ديگر را انجام دهد.
 
به گفته او،‌ «استقرار نيرو، تقويت تجهيزات و کنترل گلوگاه و مرزهای رسمی»‌ از جمله اقداماتی هستند که در آستانه انتخابات ۲۴ خرداد انجام شده‌اند.
 
آقای عبداللهی با اشاره به این که مسئول تامين امنيت انتخابات،‌ وزارت کشور و شورای امنيت کشور هستند افزود که تصميمات با مشورت دستگاه‌های امنيتی،‌ انتظامی،‌ نظامی، اطلاعاتی و قضايی عضو اين شورا اتخاذ می‌شود.
 
معاون وزير کشور در توضیح هدف از این اقدامات امنیتی گفته است که «تلاش جامعه امنيتی اين است که هزينه‌های امنيتی در جامعه را کاهش دهد».
 
علی کشتگر،‌ تحليل‌گر سياسی در پاريس، بر اين باور است که انتخابات سال ۹۲ در شرايطی برگزار می‌شود که علاوه بر بسته شدن بيش از پيش فضای سياسی ايران،‌ مشکلات اقتصادی فشار بسيار زيادی بر خانواده‌های فرودست و متوسط وارد کرده است و اين گونه تدابير امنيتی برای جلوگيری از هر گونه اعتراض در روزهای انتخابات صورت گرفته است.
 
به گزارش خبرگزاری ايسنا،‌ معاون امنيتی و انتظامی وزير کشور با اشاره به آن چه «فتنه سال ۸۸» ناميد،‌گفت که اين موضوع هزينه‌های زيادی به ايران تحميل کرد و اضافه کرد:‌ بنا نيست اين اتفاق تکرار شود. به همين دليل برنامه‌ريزی‌های مختلفی صورت گرفته است.
 
مقام‌های جمهوری اسلامی ايران اعتراض‌ها به نتايج انتخابات رياست جمهوری سال ۸۸ را فتنه می‌نامند.
 
علی عبداللهی ابراز اميدواری کرد که در روز انتخابات و پس از آن «مشکلی پيش نيايد».
 
معاون امنيتی و انتظامی وزير کشور همچنين حضور نيروهای انتظامی در سطح شهر تهران به مناسبت اعلام احراز صلاحيت‌ نامزدهای انتخابات رياست جمهوری را تاييد کرد و گفت که «پيش‌بينی شده بود که برخی کارهايی انجام دهند».
 
صدها تن از نامزدهای رياست جمهوری توسط شورای نگهبان رد صلاحيت شده‌اند که دو تن از آنها اکبر هاشمی رفسنجانی و اسفنديار رحيم مشايی بودند.
 
در ارتباط با تدابير امنيتی در ايران،‌‌ اسماعيل احمدی مقدم،‌ فرمانده نيروی انتظامی، چند روز پيش گفته بود که فعاليت اين نيرو برای آن چه برقراری آرامش و امنيت ناميد، آغاز شده است.
 
به گزارش خبرگزاری مهر،‌ او اشاره کرده بود که نيروی انتظامی علاوه بر حضور در شعبه‌های اخذ رای، چند روز بعد از انتخابات نيز برای برقراری نظم و امنيت تلاش می‌کند و افزوده بود: نيروی انتظامی با همکاری مردم مراقب است هيچ حاشيه‌ای در انتخابات به وجود نيايد.
 
همزمان با اتخاذ تدابير امنيتی در ايران،‌ برخی گزارش‌ها حاکی از بازداشت شماری از فعالان سياسی است. 
 
برای مثال، به گزارش ‌سايت ميزان خبر،‌ نزديک به نهضت آزادی ايران،‌ نيروهای امنيتی تعدادی از فعالان ملی مذهبی و عضو جبهه مشارکت را در شهر لاهيجان بازداشت کرده‌اند.
 
غلامحسين محسنی اژه‌ای،‌ سخنگوی قوه قضاييه، بازداشت شماری از طرفداران دولت در روزهای اخير را تاييد کرده است.
 
اين در حالی است که شماری از زندانيان سياسی که در مرخصی به سر می‌بردند به زندان فراخوانده شده‌اند.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر