۱۳۹۱ مهر ۱۲, چهارشنبه

مشاهدات شما از تعطیلی بازار تهران

مشاهدات شما از تعطیلی بازار تهران

پس از کاهش شدید ارزش ریال ایران دربرابر ارزهای خارجی در روزهای اخیر، خبرهایی از تعطیلی بازار تهران و تجمع‌های پراکنده‌ا در برابر بانک مرکزی منتشر شده است.

اگر شما از وضعیت امروز بازار تهران، مشاهداتی دارید، برای ما بنویسید. در صورتی که در بازار فعال هستید یا در آن نواحی زندگی می‌کنید، آیا مشاهدات شما با خبرهای منتشر شده همخوانی دارد؟

برخی سایت‌های خبری از بسته شدن بازار به دلیل اخطارهای نیروهای امنیتی خبر داده‌اند و برخی دیگر، این تعطیلی را واکنشی خودجوش در اعتراض به بی‌ثباتی‌های ارزی خوانده‌اند.

ارزیابی شما از تعطیلی بازار تهران چیست؟ آیا این تعطیلی را یک اعتصاب خودجوش می دانید یا آنگونه که برخی خبرگزاری ها می‌گویند، ناشی از یک نگرانی امنیتی است؟ فکر می‌کنید این وضعیت، چه تاثیری بر بحران ارزی ایران خواهد گذاشت؟

محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهوری ایران، دیروز در یک نشست خبری، نوسانات ارزی در بازار را به دو گروه "عوامل داخلی" و "عوامل خارجی" نسبت داد و گفت که هر چند تحریم‌ها، به عنوان عامل خارجی، تاثیری منفی داشته‌اند، اما علت اصلی فشارها و جنگ روانی داخلی است.

به نظر شما علت واقعی این نوسانات چیست؟ شما علت‌ها را محدود به تحریم‌ها و رقابت‌های سیاسی داخلی می‌دانید یا علت دیگری را دخیل می دانید؟

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر