۱۳۹۱ مهر ۱۳, پنجشنبه

تداوم واکنش ها به توقیف و جنجال سازی علیه روزنامه شرق

چکیده :شورای هماهنگی جبهه اصلاحات و کانون صنفی معلمان توقیف روزنامه شرق را محکوم...

شورای هماهنگی جبهه اصلاحات و کانون صنفی معلمان توقیف روزنامه شرق را محکوم کردند.
به گزارش کلمه، کانون صنفی معلمان با اعلام اینکه کاریکاتور جنجالی روزنامه شرق، “به انتقاد کلی از جهل و پیروی کورکورانه پرداخته، و به هیچ عنوان قصد توهین به رزمندگان در آن مشهود نیست، در بیانیه خود اشاره کرده: روزنامه “شرق” یکی از رسانه هایی است که در این سال ها،به بررسی کارشناسانه ی آموزش و پرورش پرداخته است.
در بیانیه کانون صنفی معلمان آمده است: در هفته گذشته به خاطر انتشار یک کارتون از جناب هادی حیدری در روزنامه “شرق” متآسفانه این روزنامه وزین توقیف گردید. گویا این تصویر، در ذهن برخی، شبهه توهین و تمسخر رزمندگان غیور جبهه های جنگ را پدید آورده و به همین دلیل دستور توقیف روزنامه را صادر کرده اند. البته بر کسی پوشیده نیست که رزمندگان عزیز میهنمان،در سراسر سال های جنگ،افتخارها آفریده و از خود گذشتگی ها نموده اند بنابراین به نزد همگان از ارج و احترام بسیار
برخوردارند. اما از دید ما،این کارتون،به انتقاد کلی از جهل و پیروی کورکورانه پرداخته،و به هیچ عنوان،قصد توهین به رزمندگان در آن مشهود نیست.
در بیانیه کانون صنفی معلمان با به اشاره به اینکه روزنامه “شرق” یکی از رسانه هایی است که در این سال ها به بررسی کارشناسانه ی آموزش و پرورش پرداخته و آنچه که در این گستره می گذرد را واقع بینانه و دلسوزانه بازتاب داده است تصریح شده است: از این رو ما به عنوان یکی از نهادهای مدنی فرهنگیان،از مسئولان مربوطه،تجدید نظر در حکم داده شده را خواستاریم.
هم چنین سخنگوی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با محکوم کردن توقیف روزنامه «شرق» اظهار کرد: در تازه ترین نشست شورای هماهنگی جبهه اصلاحات موضوع توقیف روزنامه «شرق» به دلیل انتشار کارتونی که از آن سوء برداشت توهین به رزمندگان هشت سال دفاع مقدس شده بود مورد بررسی قرار گرفت.
در این نشست حاضران در جلسه بر این موضوع اتفاق نظر داشتند که به هیچ وجه نمی توان از این کارتون توهین به رزمندگان هشت سال دفاع مقدس برداشت کرد و این سوء برداشت نمی بایست دست مایه توقیف این روزنامه می شد.
نجفقلی حبیبی سخنگوی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با بیان این که توقیف هر رسانه توقیف یک دیدگاه است توقیف روزنامه «شرق» را مذموم خواند و اعلام کرد: شورای هماهنگی جبهه اصلاحات توقیف سلیقه ای روزنامه «شرق» را محکوم کرده است.
وی با آروزی توفیق و صبر برای کارکنان و خبرنگاران روزنامه «شرق» ابراز امیدواری کرد که به زودی مشکل این روزنامه حل شده و به جمع خانواده مطبوعات باز گردد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر