۱۳۹۱ دی ۲۴, یکشنبه

هشدار مجلس به احمدی‌نژاد درباره فعالیت سرپرست وزارت ارتباطات


 


محمدرضا باهنر، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفته است که مطابق قانون تازه ابلاغ شده مجلس به رئیس جمهور، محمود احمدی نژاد یک هفته فرصت دارد سرپرست تازه ای برای وزارت ارتباطات تعیین کند در غیر این صورت ادامه فعالیت علی نیکزاد "تصرف غیرقانونی در اموال عمومی" است.
آقای باهنر روز شنبه بیست و سوم دی (دوازدهم ژانویه) به خبرگزاری خانه ملت، وابسته به مجلس ایران گفته رئیس جمهور یک هفته وقت دارد تا سرپرست جدیدی مشخص کند و کمتر از دو ماه نیز فرصت دارد تا فرد پیشنهادی را برای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به مجلس معرفی کند.

نائب رئیس مجلس ایران گفته "از آنجایی که بر اساس این قانون، تسلط وزیری دیگر بر وزارت ارتباطات غیرقانونی می‌شود، نیکزاد دیگر حق هیچ گونه دخالتی در این وزارتخانه چه از نظر مالی و چه از نظر اداره امور آن را ندارد."

'تصرف غیر قانونی در اموال عمومی'

به گفته نائب رئیس مجلس ایران پس از پایان مهلت قانونی "دخالت مالی آقای نیکزاد در وزارت ارتباطات، به منزله تصرف غیر قانونی در اموال بیت‌المال و اموال عمومی تلقی می‌شود و این عمل وی، در محاکم قضایی قابل تعقیب خواهد بود."

محمود احمدی نژاد، حدود پنج هفته پیش (یازدهم آذر) با برکناری رضا تقی پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات آقای نیکزاد، وزیر راه و شهرسازی را با حفظ سمت به عنوان سرپرست وزارت ارتباطات منصوب کرد.
مجلس ایران در واکنش به این تصمیم، طرح ممنوعیت سرپرستی وزارتخانه‌های فاقد وزیر توسط وزیر دیگر را تصویب کرد و این حکم را در مورد وزارت ارتباطات قابل اجرا دانست.

اینک نائب رئیس مجلس ایران گفته است مجلس آقای نیکزاد را "عملا برکنار کرده . . . ولی اگر رئیس جمهور اقدام عملیاتی نکرد، تخلف کرده و نیکزاد نیز از نظر قانونی حق هیچ دخالتی در امور وزارت‌ ارتباطات را ندارد."
به گفته آقای باهنر آخرین مهلت رئیس جمهور ایران برای معرفی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به مجلس و کسب رأی اعتماد، یازدهم اسفند است.
بر اساس اصل ۱۳۵ قانون اساسی ایران، رئیس جمهور حداکثر سه ماه می‌تواند برای یک وزارتخانه سرپرست تعیین کند و باید در کمتر از این مدت، وزیر مورد نظر برای وزارتخانه فاقد وزیر را به مجلس معرفی کند.
محمود احمدی نژاد در واپسین ماه های ریاست جمهوری است. یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران قرار است ۲۴ خرداد سال آینده خورشیدی برگزار و طی آن جانشین آقای احمدی نژاد انتخاب شود.
مطابق زمانبندی، رئیس جمهور جدید ایران اواخر مرداد ماه کار خود را آغاز و سپس وزرای پیشنهادی کابینه خود را به مجلس معرفی می کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر