۱۳۹۲ تیر ۱۷, دوشنبه

مردان مسلح یک کشیش قبطی را به گلوله بستند !

منابع ا.منيتی در مصر روز شنبه گفتند که يک کشيش مسيحی قبطی در شمال شبه جزيره سينا توسط مردان مسلح کشته شده است.
به گزارش « محبت نیوز» رادیو صدای امریکا خبر داد، چند ساعت پس ازنبردهای خیابانی طرفداران و مخالفان محمد مرسی رییس جمهوری برکنارشده مصر در قاهره و شهرهای دیگر، به نظرمی رسد شکاف و اختلاف بین دو طرف عمیق تر می شود.
هراس از افزایش خشونت فرقه ای روز شنبه پس ازکشته شدن یک کشیش قبطی در شمال سینا افزایش یافت.
مقامات امنیتی گفتند مردان مسلح او را از اتومبیلش بیرون کشیدند وبه گلوله بستند.
مقامات همچنین ازحملات ستیزه گران اسلامی به چند پست امنیتی در منطقه خبرمی دهند.
خبرگزاری آسوشيتدپرس گزارش داد قتل اين کشيش می تواند نخستين حمله فرقه ای از زمان برکناری محمد مرسی از رياست جمهوری مصر توسط ارتش اين کشور در هفته گذشته باشد.
 
بر اساس اين گزارش،‌ تيراندازی به اين کشيش که نام او فاش نشده است، ‌در شهر ساحلی عريش،‌ صورت گرفت.
به گفته مقامات، شمارکشته شدگان نبردهای روزجمعه به ٣٦ تن افزایش یافته است و بیش ازیک هزار نفر مجروح شده اند. قلوه سنگ، پوکه های فشنگ و دیگرنشانه های خشونت نواحی جنگی پایتخت را پوشانده است.
هزاران نفر ازطرفداران مرسی درخارج از مسجدی در شهر نصر جمع شدند. رهبران اخوان المسلمین گفته اند آنها قصد دارند به مقاومت خالی از خشونت دست بزنند، اما گروه جدیدی که روز جمعه ظهور کرد گفت برای ابقای مرسی اگر لازم شود به خشونت متوسل خواهد شد.
گروه انصارالشریعه، که تاکنون ناشناس بود، تشکیل خود را در یک بیانیه طولانی اعلام کرد وگفت از"مشروعیت دمکراتیک" حمایت نمی کند، واستقرار حکومت اسلامی واجرای قانون شرع هدف اصلی آن است.
گفتنی است ارتش و گروه های اپوزیسیون سابق مردم را به آشتی فراخوانده اند. روزجمعه درحالی که آتش خشونت زبانه می کشید، آمریکا و سازمان ملل متحد مصریان را ترغیب کردند صلحجویانه به بحران پایان دهند وازخشونت پرهیز کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر