۱۳۹۱ مهر ۱۷, دوشنبه

ایران: حمله سایبری به رایانه های فلات قاره را مهار کردیم


شرکت نفت فلات قاره ایران می‌گوید در دو هفته گذشته یک حمله سایبری جدید که از سوی «اسرائیل و چین» علیه صنعت نفت ایران صورت گرفته بود، توسط کارشناسان رایانه‌ای وزارت نفت خنثی و مهار شده است.

به گزارش روز دوشنبه، ۱۷ مهرماه، خبرگزاری دانشجویان ایران،‌ ایسنا، محمدرضا گلشنی، رییس ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات شرکت نفت فلات قاره ایران با بیان اینکه حمله اخیر از سوی کشورهای «اسرائیل، چین و نقاط دیگر» صورت گرفته است، گفت: «خوشبختانه به دلیل جداسازی شبکه اینترنت از اینترانت، شبکه ما امن باقی ماند.»

آقای گلشنی می گوید که این حمله «باعث یک طرفه شدن ارتباط تلفنی در سکوها و سراسر شرکت نفت فلات قاره شد»، اما تأکید کرد که در نهایت با تلاش کارشناسان و متخصصان یارانه‌ای این شرکت، این حملات «خنثی و بی‌اثر» شد.

خبرگزاری مهر نیز با اعلام اینکه «شبکه مخابرات و اینترنتی صنعت نفت هر هفته شاهد گسترده‌ترین حملات سایبری از خارج از کشور است»، می‌نویسد: حمله اخیر نیز شبکه اینترنت شرکت نفت فلات قاره را هدف گرفته بود که این حمله «بدون کوچترین خسارتی» مهار شده است.

شرکت نفت فلات قاره ایران در سال ۱۳۵۹ با هدف «توسعه، استخراج و بهره‌برداری از نفت خام و گاز طبیعی در خلیج فارس» تأسیس شده است.

حمله اخیر به شرکت نفت فلات قاره ایران در حالی صورت گرفته است که اوایل اردیبهشت سال جاری نیز وزارت نفت ایران مورد حمله سایبری قرار گرفت که بر اثر آن سیستم اصلی مخابرات و اینترنت وزارت نفت و شرکت ملی نفت دچار اختلالاتی شد.

به دنبال حمله سایبری اردیبهشت‌ماه و همزمان با افزایش این گونه حملات، وزارت نفت جمهوری اسلامی ستاد بحران تشکیل داد و در عین حال تأکید کرد که حملات سایبری به این وزارتخانه خسارت چندانی برای صنعت نفت ایران نداشته است.

در چند سال اخیر برنامه هسته‌ای و حوزه نفت ایران هدف حملات سایبری قرار گرفته است.

رییس پدافند غیرعامل ایران دی‌ماه سال ۹۰ گفته بود که حوزه انرژی در کشور «بیشترین حملات سایبری» در دو سال گذشته را داشته است.




هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر