۱۳۹۱ شهریور ۱۰, جمعه

تبلیغات دارای مصرف داخلی برای برگزاری اجلاس بسیار گسترده بوده و همه بلندگوهای رسانه‌ای حکومت از حضور وسیع اکثریت سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد سخن رانده اند اما واقعیت چیز دیگری است:


با وجود هشدار مبصروار علاء الدین بروجردی، رءیس کمیسیون امنیت ملی مجلس که: «هرکشوری که در سطح سران در این اجلاس شرکت نکند نمره منفی می گیرد»، بنابرگزارش تارنمای خبری “ایران پرس نیوز”: «حکومت اسلامی روز سه شنبه هفتم شه
ریور، پس از هفته‌ها جاروجنجال، لیست نهایی شرکت کنندگان در این اجلاس را منتشر کرد که حاکی از ورشکستگی بی‌سابقه برای رژیم است. مطابق این لیست، فقط ۲۰ تن از سران ۱۲۰ کشور جنبش عدم تعهد در اجلاس تهران شرکت می کنند که در مجموع ۱۶ درصد این کشورها می شود».




بیماری درمان ناپذیر!

شهباز نخعی - جمعه ۱۰ شهریور ۱۳۹۱

بسیاری حکایت روستایی خیالباف را شنیده یا خوانده اند که با کوزه ای روغن بر دوش از ده به شهر می رفت تا با فروش آن پولی به دست آورد و به زخم نیازهای خود بزند. روستایی غرق در خیالبافی راه می رفت و می اندیشید که: با پول فروش این کوزه روغن می توانم یک جفت گوسفند نروماده بخرم که با جفتگیری آنها در یک سال تعدادشان دو برابر می شود و از فروش پشم و شیر و روغن آنها خواهم توانست یک جفت گاو نروماده هم بخرم و با آمیزش آنها بر شمار گله خود بیفزایم. با افزایش تعداد گاو و گوسفندها یک چوپان استخدام می کنم تا آنها را به چرا ببرد و وقتی درآمد گله زیاد شد با پول آن زمین های ده را می خرم و در آنها کشاورزی می کنم و با رونق کار کشاورزی و دامداری پول کافی به دست خواهم آورد تا روستاهای اطراف را هم بخرم و تبدیل به یک مالک بزرگ شوم. حکومت که پیش رفت و لیاقت مرا ببیند حتما مرا حاکم این بخش می کند و هرروز در مرکز بخش بر مسند حکومت می نشینم و امور مردم را حل و فصل می کنم. سپس از بخشداری به حکومت ولایت و ایالت ارتقاء پیدا می کنم و… خیالبافی ها به اینجا که رسید، پایش به قلوه سنگی خورد و با سکندری نقش بر زمین شد و کوزه شکست و روغن هایش بر زمین ریخت.


برگزاری اجلاس شانزدهم جنبش عدم تعهد درتهران و واگذاری ریاست دوره ای آن به جمهوری اسلامی شباهت زیادی با حکایت روستایی خیالباف دارد ...

ماه ها و هفته هاست که حکومت آخوندی همه گرفتاری های متعدد و خودکرده های بی تدبیری که پریشان و درمانده اش کرده اند را در صندوق خانه ذهن گذاشته و به برگزاری این اجلاس دخیل بسته تا یکجا همه مشکلات و گرفتاری هایش را حل کند و به قول حافظ “گره از کار فروبسته”اش بگشاید. فزون بر تجهیز همه جانبه نیروهای حکومتی اعم از رسانه ای، انتظامی، سپاه پاسداران، دولت و… هزینه ای بالغ بر 100 میلیارد تومان برای برگزاری این اجلاس چندروزه اختصاص داده و تهران را نیز به مدت 5 روز تعطیل کرده که کارشناسان زیان آن را معادل 3 میلیارد دلار برآورد کرده اند.

عمده ترین هدف هایی که حکومت آخوندی می خواهد درجریان برگزاری اجلاس کشورهای عضو جنبش عدم تعهد به آنها دست یابد عبارتند از:

ـ دور زدن تحریم ها

ـ حل و فصل بحران سوریه

ـ دفاع از برنامه هسته ای


متن کامل در لینک زیر :
http://www.shahrvand.com/archives/31278
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر