۱۳۹۱ شهریور ۹, پنجشنبه

نظر کارشناسان پیرامون سخنرانی جنجالی محمد مرسی‌ رئیس جمهور مصر در تهران:

سید رضا حسینی:

کلاس درس مرسی برای به اصطلاح سیاستمدارای ما:

در کمتر از ۴ ساعت بدون همراه بردن اهل و عیال و اونهمه خدم و حشم میشه به همچین اجلاسی رفت و میزبانان رو شست و آب کشید و رفت...

بابك داد:
بزرگترين "ناكامي ديپلماسي" جمهوري اسلامي رقم خورد و اجلاس سران به محل محكوميت سياستهاي نظام تبديل شد!! تريبـون صــــد ميليارد توماني اجلاس سران، به راحتي در اختيار آقايان محمد مرسي و بان گي مون قرار گرفت تا سياستهاي جمهوري اسلامي در برنامه اتمي و حقوق بشر و حمايت ايران از رژيم بشار اسد را به باد انتقادهاي تند بگيرند. محمد مرسي سپس بدون ديدار با خامنه اي از تهران رفت و امروز را به عنوان تلخ ترين روز «رهبر متوّهم و رئيس دولت كوچولويش» ثبت كرد! مرسي آقاي مرسي!

جواد طالعی:
محمد مرسی چهار ساعت وقت داشت که ناهارش را بخورد، با استفاده از تریبونی که جمهوری اسلامی در اختیارش گذاشت پس از تجلیل از خلفای راشدین در پایتخت شیعیان صفوی رژیم اسد را سرکوبگر و غیرموجه بخواند و بی اعتنا به "رهبر مسلمانان جهان!" به مصر پرواز کند.

بان‌ کی‌مون دبیرکل سازمان ملل متحد هم از تریبون اجلاس سران جنبش غیرمتعهد استفاده کرد تا به رهبر و رئیس‌ جمهوری اسلامی تذکر بدهد که گنده تر از دهانشان درباره اسرائيل حرف نزنند، ثابت کنند که در تلاش ساختن بمب اتمی نیستند و به نقض حقوق بشر پایان بدهند.

خامنه ای و احمدی‌نژاد البته هیچ یک از این کارها را نخواهند کرد، اما همه زورهائی که زدند تا به جهانیان نشان بدهند هنوز ذره اعتباری دارند که رئیس‌جمهور مصر و دبیرکل سازمان ملل را به تهران بکشند، بی نتیجه ماند و بر عکس موجی از انتقادهای تازه رسانه‌ای را هم به خاطر سانسور سخنان محمد مرسی علیه خود برانگیختند.

خلاصه این رژیم هر دست و پائی برای نجات خودش می‌زند به غرق شدن بیشترش در منجلاب رسوائی بین‌المللی تبدیل می شود. مشکل فقط این است که بهای سنگین این دست و پا زدن های پرهزینه را مردم ایران باید بپردازند.

همایون مبصری:
جالب و در خور توجه است که چگونه یک شبه فردی که از طرف برخی و گروهی از ایرانیان به تروریست بودن (عضو اخوان المسلمین ) متهم میشد تبدیل به یک قهرمان میشود ...
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر