۱۳۹۱ مرداد ۱۷, سه‌شنبه

آیت الله خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی ایران، حمله چند ماه گذشته دانشجویان بسیجی به سفارت انگلیس در تهران را اقدامی "نادرست" خواند.


به گزارش سایت دفتر رهبر ایران، آیت الله خامنه ای دوشنبه 6-8-2012 در دیدار با "نخبگان دانشجو" این سخنان را مطرح کرده است.
این سخنان در حالی مطرح می شود که حدود هشت ماه از حمله به سفارت انگلیس می گذرد. در این حمله، افراد مهاجم وارد ساختمان سفارت شدند، پرچم بریتانیا را پایین کشیدند و بعضی مدارک را از درون ساختمان سفارتخانه به بیرون پرتاب کردند.

تعدادی از لباس شخصی های وابسته به بسیج همچنین با حمله به باغ قلهک برای ساعاتی آن را تسخیر کردند. این اقدام باعث خروج دیپلمات های انگلیسی از تهران و اخراج دیپلمات های ایران از لندن شد.

چندی پیش دولت انگلیس سفارت سوئد در تهران را به عنوان حافظ منافع خود معرفی کرد.

رهبر جمهوری اسلامی ایران در سخنان روز دوشنبه خود گفت: "من به هیچ وجه اعتقادی به انتقاد نکردن ندارم بلکه همواره اصرار دارم، جریان دانشجویی موضع انتقادی خود را حفظ کند."

او در عین حال افزود: "اما در بیان انتقادها باید به این نکته توجه شود که طرح آن به گونه ای باشد که مقصود دشمن را برآورده نکند."

آیت الله خامنه ای کنترل احساسات و پرهیز از تصمیم گیری در اوج احساسات را ضروری دانست و افزود: "حضور تشکلهای دانشجویی در دو سه سال اخیر در مسائل مختلف اجتماعی – سیاسی فعالانه و قابل تقدیر بوده است اما در همین سالها مواردی وجود دارد که براساس احساسات پاک و مقدس دانشجویان، تشکلها تصمیماتی گرفته و اقداماتی انجام داده اند که صحیح نبوده است چرا که تصمیم باید بر مطالعه موشکافانه و دقیق متکی باشد نه بر احساسات."

او با اشاره به حمله به سفارت انگلیس اظهار داشت: "در قضیه اخیر اشغال آن سفارت خبیث، احساسات جوانان درست بود. ولی رفتنشان درست نبود."
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر