۱۳۹۱ شهریور ۱۰, جمعه

احمد نجفی بازیگر سینما و تلویزیون مستندی را در خصوص برگزاری اجلاس سران جنبش غیرمتعهدها در تهران خواهد ساخت. این مستند شامل مراحل آماده سازی، برگزاری اجلاس و همچنین گفت وگو در خصوص نتایج آن است.


به نظر شما آیا کسب چنین امتیازاتی برای ساخت فیلم مستند, ارتباطی‌ با اظهارات اخیر او و تمجید از احمدی‌نژاد دارد؟

دوشنبه ۳۰ مرداد مصاحبه مسیح علی‌ نژاد با احمد نجفی در صفحه سپیده دم منتشر
شد. او در این مصاحبه گفت:

احمدی نژاد با تحمل ترین و آزادترین رییس قوه مجریه در دنیاست

گزیده‌ای از گفتگوی مسیح علی‌ نژاد با احمد نجفی بازیگر سینما و تلویزیون و عضو شورای عالی سینما را بخوانید:

فایل صوتی مصاحبه:
http://soundcloud.com/frl-journalist/masih-alinejad-najafi

مسیح علی‌ نژاد: می خواستم اگر ممکن هست با صدای خودتان بفرمایید که مهمانی دیروز شما با آقای احمدی نژاد چگونه بود؟

احمد نجفی: یک مهمانی خصوصی راحتِ شفاف بوده، حرف هایی زدند درد دل هایی کردند، ایشان هم قول هایی دادند، ایشان هر سال همین کار را می کنند، خیلی خلاصه، خودمانی می آیند یک شامی می خورند، سینماگران هم در دل هایی می کنند که بعضی از درد دل ها خوب است، می خندیم، بعضی هایش شوخی است، بعضی هایش هم جدی است در همین حد است چیز خیلی خاصی نیست یک شامی می خوریم به احترام ماه رمضان.

مسیح علی‌ نژاد : این جلسه شاید به این دلیل حساسیت برانگیز شد که مردم به هنرمندان علاقه دارند و مایل هستند که در یک رنج عمومی هنرمندان را همراه خودشان ببینند، تا همراهِ سیاستمدارن، چون احمدی نژاد هم هیچ تسلیتی به زلزله زدگان آذربایجان نگفت، ارزیابی شما در مورد این انتقادات چیست؟

احمد نجفی: من اصلا این را نمی پسندم، مگر می شود، اصلا اینطور نیست...اولا متاسفانه، متاسفانه، متاسفانه وقتی این زلزله آمد ایشان در عربستان بودند کما اینکه دیدید تمام هیات دولت رفتند به منطقه، حتما به دستور احمدی نژاد رفتند، اصلا اینطور نیست این خیلی بد است که شما ....


(سپیده دم: لازم به ذکر است زلزله خانمانسوز آذربایجان در ۲۱ مرداد اتفاق افتاد و جناب آقای احمدی نژاد در ۲۳ مرداد (یعنی دو روز بعد) راهی عربستان شدند!)


مسیح علی‌ نژاد : من فقط سوال کردم ...

احمد نجفی: نه خیر شما تصمیم گرفتید، قضاوت کردید و برای تایید قضاوت تان به من زنگ زدید، مگر می شود یک رییس جمهور مسوولی در این مملکت راجع به این مسئله (زلزله) اصللا چیز نکرده باشد {تسلیت نگفته باشد}؟ الان هموطن های ما در منطقه زلزله زده یک ۲۴ ساعت غذا نخوردند، حالا همه باید ریاضت بکشند چون آن بنده خداها دارند ریاضت می کشند؟ شما الان غذا نخوردی؟ این چه حرفی است.... اول از من سوال می کنی آقای بصیری گفته که به خاطر شباهت با احمدی نژاد ممنوع از کار است این اصلا موضوع مهمی نیست. ایشان ممنوع الکار است در سینما؟ برود در شورای صنفی اعتراض بکند. من در سینما تا به حال ندیدم کسی ممنوع الکار باشد در این دو سال، اگر آقای احمدی نژاد نمی خواستند این آدم را ببینند که اصلا دعوتش نمی کردند. اگر ممنوع الکار بود که اصلا به این جلسه دعوت نمی شد که...

احمد نجفی: هیچ کسی در سینما توسط قوه مجریه که شامل رییس جمهور و وزیر ارشاد و رییس سازمان سینمایی باشد، ممنوع الکار نیست.

مسیح علی‌ نژاد : من می توانم بپرسم نقش دولت و یا وزارت فرهنگ و ارشاد در انحلال خانه سینما چه بوده است؟

احمد نجفی: خانه سینما را دولت منحل نکرده، شما می خواهید ایشان را بکوبید یک راه هایی پیدا می کنید. من موافق این کارهای سیاسی نیستم.

مسیح علی‌ نژاد : آقای نجفی من فقط یک سوال پرسیدم که شما خودتان پاسخ بدهید که نقش دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد چه بود؟

احمد نجفی: دولت منحل نکرده خانم، واقعا آدم را عصبی می کنید شما ها، از من هم نمی توانید تایید کنید. شورای فرهنگ عمومی، بازوی شورای انقلاب فرهنگی مملکت نشسته قوانینی که آنجا عوض شده را بررسی کردند دیدند خلاف قواعد شورای عمومی است. اگر دولت کرده بود چرا رفت دیوان عدالت اداری.

مسیح علی‌ نژاد : آقای نجفی به هر حال بحث های زیادی در مورد حمایت وزارت ارشاد و دولت از تصمیم شورای عمومی شده بود، من هم به عنوان خبرنگار به شما زنگ زدم که نظر خودتان را در این مورد بگویید

احمد نجفی: بهت می گم من خودم این کاره ام، من کارم هست، نمی دانم شما چند سالتون است، ولی می دونم خودم چند سالم هست و با چند نفر مصاحبه کرده ام. شما می خواهی ریییس هیات دولت را بکوبی، بکوب، دیگه چرا به من زنگ می زنی؟ بروید به دوستان خانه سینماتون زنگ بزنید. شما چند سالتون است و از کجا زنگ می زنید؟

گفتگوی کامل مسیح علی‌ نژاد با احمد نجفی را در لینک زیر بشنوید و بخوانید:
http://www.irangreenvoice.com/article/2012/aug/20/27676
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر