۱۳۹۱ مرداد ۳۱, سه‌شنبه

آقای نجفی! این همه تناقض گویی بابت چه؟!

‏Photo: احمد نجفی: احمدی نژاد با تحمل ترین و آزادترین رییس قوه مجریه در دنیاست

- من از وب سایت های خارج نشین متنفرم.

دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۱
*************************
سپیده دم (یکی‌ از وب سایت‌های خارج از کشور) : يادمان باشد كه دردنياى سياست چه بسيار كسانى بودند و هستند كه هزينه كرده اند برای رسیدن به اهداف خود مورد "فحاشى" و "مرگ بر ..." قرار بگيرند. در بازى آنها قرار نگيريم و اظهار نظرهای تحریک آمیز آنها موجب عصبانیت ما نشود.

فلاسفه معتقد هستند کسانی از الفاظ رکیک استفاده می کنند که دایره لغت محدودی دارند.
   
از این رو لطفا از به کار بردن الفاظ زشت خود داری نمائید و نظر خود راحتی المقدور کوتاه بیان کنید که چرا مخالف یا موافق نظر ایشان هستید.
*************************

گزیده‌ای از گفتگوی مسیح علی‌ نژاد با احمد نجفی بازیگر سینما و تلویزیون و عضو شورای عالی سینما را بخوانید:

فایل صوتی مصاحبه:
http://soundcloud.com/frl-journalist/masih-alinejad-najafi

مسیح علی‌ نژاد: می خواستم اگر ممکن هست با صدای خودتان بفرمایید که مهمانی دیروز شما با آقای احمدی نژاد چگونه بود؟

احمد نجفی: یک مهمانی خصوصی راحتِ شفاف بوده، حرف هایی زدند درد دل هایی کردند، ایشان هم قول هایی دادند، ایشان هر سال همین کار را می کنند، خیلی خلاصه، خودمانی می آیند یک شامی می خورند، سینماگران هم در دل هایی می کنند که بعضی از درد دل ها خوب است، می خندیم، بعضی هایش شوخی است، بعضی هایش هم جدی است در همین حد است چیز خیلی خاصی نیست یک شامی می خوریم به احترام ماه رمضان.

مسیح علی‌ نژاد : این جلسه شاید به این دلیل حساسیت برانگیز شد که مردم به هنرمندان علاقه دارند و مایل هستند که در یک رنج عمومی هنرمندان را همراه خودشان ببینند، تا همراهِ سیاستمدارن، چون احمدی نژاد هم هیچ تسلیتی به زلزله زدگان آذربایجان نگفت، ارزیابی شما در مورد این انتقادات چیست؟

احمد نجفی:  من اصلا این را نمی پسندم، مگر می شود، اصلا اینطور نیست...اولا متاسفانه، متاسفانه، متاسفانه وقتی این زلزله آمد ایشان در عربستان بودند کما اینکه دیدید تمام هیات دولت رفتند به منطقه، حتما به دستور احمدی نژاد رفتند، اصلا اینطور نیست این خیلی بد است که شما ....


(سپیده دم: لازم به ذکر است زلزله خانمانسوز آذربایجان در ۲۱ مرداد اتفاق افتاد و جناب آقای احمدی نژاد در ۲۳ مرداد (یعنی دو روز بعد) راهی عربستان شدند!)


مسیح علی‌ نژاد : من فقط سوال کردم ...

احمد نجفی: نه خیر شما تصمیم گرفتید، قضاوت کردید و برای تایید قضاوت تان به من زنگ زدید، مگر می شود یک رییس جمهور مسوولی در این مملکت راجع به این مسئله (زلزله) اصللا چیز نکرده باشد {تسلیت نگفته باشد}؟ الان هموطن های ما در منطقه زلزله زده یک ۲۴ ساعت غذا نخوردند، حالا همه باید ریاضت بکشند چون آن بنده خداها دارند ریاضت می کشند؟ شما الان غذا نخوردی؟ این چه حرفی است.... اول از من سوال می کنی آقای بصیری گفته که به خاطر شباهت با احمدی نژاد ممنوع از کار است این اصلا موضوع مهمی نیست. ایشان ممنوع الکار است در سینما؟ برود در شورای صنفی اعتراض بکند. من در سینما تا به حال ندیدم کسی ممنوع الکار باشد در این دو سال، اگر آقای احمدی نژاد نمی خواستند این آدم را ببینند که اصلا دعوتش نمی کردند. اگر ممنوع الکار بود که اصلا به این جلسه دعوت نمی شد که...

احمد نجفی: هیچ کسی در سینما توسط قوه مجریه که شامل رییس جمهور و وزیر ارشاد و رییس سازمان سینمایی باشد، ممنوع الکار نیست.

مسیح علی‌ نژاد : من می توانم بپرسم نقش دولت و یا وزارت فرهنگ و ارشاد در انحلال خانه سینما چه بوده است؟ 

احمد نجفی: خانه سینما را دولت منحل نکرده، شما می خواهید ایشان را بکوبید یک راه هایی پیدا می کنید. من موافق این کارهای سیاسی نیستم.

مسیح علی‌ نژاد : آقای نجفی من فقط یک سوال پرسیدم که شما خودتان پاسخ بدهید که نقش دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد چه بود؟

احمد نجفی: دولت منحل نکرده خانم، واقعا آدم را عصبی می کنید شما ها، از من هم نمی توانید تایید کنید. شورای فرهنگ عمومی، بازوی شورای انقلاب فرهنگی مملکت نشسته قوانینی که آنجا عوض شده را بررسی کردند دیدند خلاف قواعد شورای عمومی است. اگر دولت کرده بود چرا رفت دیوان عدالت اداری.

مسیح علی‌ نژاد : آقای نجفی به هر حال بحث های زیادی در مورد حمایت وزارت ارشاد و دولت از تصمیم شورای عمومی شده بود، من هم به عنوان خبرنگار به شما زنگ زدم که نظر خودتان را در این مورد بگویید

احمد نجفی: بهت می گم من خودم این کاره ام، من کارم هست، نمی دانم شما چند سالتون است، ولی می دونم خودم چند سالم هست و با چند نفر مصاحبه کرده ام. شما می خواهی ریییس هیات دولت  را بکوبی، بکوب، دیگه چرا به من زنگ می زنی؟ بروید به دوستان خانه سینماتون زنگ بزنید. شما چند سالتون است و از کجا زنگ می زنید؟

گفتگوی کامل مسیح علی‌ نژاد  با احمد نجفی  را در لینک زیر بشنوید و بخوانید:
http://www.irangreenvoice.com/article/2012/aug/20/27676‏


«انتخاب» با اشاره به اظهارات اخیر آقای احمد نجفی آورده است:

اظهارات اخیر آقای نجفی، بسیار تاسف برانگیز است ، گرچه پاسخ دادن به او (حتی اگر انتخاب منتشرش نکند) اشتباه است و بیشتر به عمده کردن او می انجامد، اما ایشان چنان مست قدرت بادآورده (که روزگاری در مخیله خود تصور آن را نمی کردند) شده اند که امر بر ایشان مشتبه شده که ؛


1. دروغ شاخداری می گویند و ادعا می کنند که جناب احمدی نژاد هنگام زلزله در عربستان بودند. جای تاسف است که اقای نجفی که از قضا قدرت چشمگیری دارند و چیزی شبیه یک وزرات ارشاد برای خود هستند، نمی دانند زلزله خانمانسوز آذربایجان در 21 مرداد اتفاق افتاد و جناب آقای احمدی نژاد در 23 مرداد (یعنی دو روز بعد) راهی عربستان شدند!


جناب نجفی بی اطلاع از همه چیز می فرمایند: متاسفانه، متاسفانه، متاسفانه آقای احمدی نژاد هنگام زلزله در عربستان بودند!، اما جناب نجفی که از قضا "سالها در آمریکا بودند و از همه چیز اطلاع دارند"، چگونه نمی دانند برای ارسال یک پیام تسلیت می توان تلفنی و با هر تکنولوژی دیگر به دفتر رییس جمهوری دستور داد تا پیام تسلیت صادر شود! و چگونه است که آقای نجفی اشاره نمی کنند که جناب آقای احمدی نژاد با استفاده از همین تکنولوژی درگذشت مادر رییس جمهور سیرالئون را به ایشان تسلیت گفتند.


2. ایشان در بخش دیگری از اظهارات شنیدنی خود گفته اند "چون هموطن های ما در منطقه زلزله زده یک ۲۴ ساعت غذا نخوردند، حالا همه باید ریاضت بکشند چون آن بنده خداها دارند ریاضت می کشند؟"


حتی اگر چنین چیزی باشد و حرف ایشان صحیح باشد، بیان و استفاده از چنین لحنی آنهم نه از سوی یک بازیگر... که از طرف یک "مقام دولتی" نورسیده، ... بار است، ایشان چگونه به خود اجازه می دهند در مورد هموطنان آذربایجانی زلزله زده چنین سخن بگویند؟ ایشان چگونه می توانند از عدم صدور پیام تسلیت توسط احمدی نژاد برای مردم زلزله زده حمایت کنند، در حالی که رهبر معظم انقلاب طی 3 سخنرانی اخیر خود، مکرراً به این اتفاق اشاره کردند و حتی به صورت سرزده به این مناطق سفر کرده و تا پاسی از شب، به بررسی مشکلات این مناطق مشغول بودند؟


3. آقای نجفی گفته اند: در جلسه اخیر هنرمندان با رییس جمهور، خیلی هم نگاه شان کردم دیدم نه اصلا شباهتی {با آقای احمدی نژاد} ندارد.


و جای دیگری نیز می فرمایند: اصلا نشنیده اند ممنوع الکاری آقای بصیری را و کلاً این ماجرا را به دلیل "شباهت وی با احمدی نژاد" تکذیب می کنند!


سئوال من از آقای نجفی این است: اگر موضوع "شباهت بازیگر طنز با آقای احمدی نژاد" را نشنیده بودید و اساساً تکذیبش می کنید ، چرا در دیدار هنرمندان، به "بصیری" خیره شده بودید؟ چرا می می گویید به او خیره شدم تا ببینم شبیه احمدی نژاد است یا خیر؟


این ادعا ثابت می کند که شما هم از این مسئله اطلاع داشتید و در آن جلسه، به او خیره شدید تا بفهمید میزان شباهت او با آقای احمدی نژاد جقدر است!


و البته ایشان در بخش دیگری با حالت تحقیرآمیز در مورد "محمود بصیری" می گویند: سن شان خیلی بالاتر از احمدی نژاد است


نمی دانم مستی قدرت بادآورده تا این حد می تواند باشد که برای اثبات عدم شباهت آقای رییس جمهور، برخوردی تحقیرآمیز با وی داشته باشید؟ جداً بابت از دست رفتن چنین افتخاری، جا دارد به اقای بصیری تسلیت نیز گفت!


البته شاید اگر نگارنده هم تا 10 سال پیش، افتخار نخستش حضور در نقش کارآگاه علوی و مجری گری برنامه «صندلی داغ» (آنهم قسمت دوم این مجموعه) یا حضور به عنوان مجری جشنواره های درجه دوم (مثل جشنواره فیلم نفت که اساساً فیلمی در آن نمایش داده نشد) بود، یکباره از نفرات نخست تصمیم گیرنده کشور دز حوزه سینما ، هنر و .... می شد، با چنین لحن و طعنی با دیگران برخورد می کردم!


جای دیگر نیز جناب آقای نجفی ادعا کرده اند "در دولت های گذشته ممنوع التصویر شده بودند" ... کجا چنین بوده و اگر بوده چرا اطلاع رسانی نشده و ایشان اعتراضی نکرده و در برنامه های مختلف (که توضیحش در بالا آمده) ایفای نقش می کردند؟ مگر می شود بازیگری چون او که در آن سالها شهرتش بسیار بیش از امروز بود ، ممنوع التصویر می شد و کک هیچ کس هم گزیده نمی شد؟! نکند این ادعای احیانآً باطل، سبب رشد چشمگیر جناب ایشان طی چند سال اخیر شده است؟


و دست آخر اینکه جناب نحفی که از قضا "مطلع از تمام شرایط دنیا هستند و از بالا و تا پایین غرب و آمریکا را می دانند"، ادعای خبرنگاری هم می کنند و می گویند: من خودم اینکاره ام و تاحالا کلی مصاحبه کرده ام!


البته منظور جناب ایشان قطعاً مصاحبه های چالشی و سخت و تکان دهنده با شخصیت های مطرح نیست، منظور ایشان مجری گری برنامه صندلی داغ است که مانند یک ربات با سئوالات کاملاً ثابت، از شخصیت های مختلف ورزشی، فرهنگی و... جو برنامه را مهیج و مفرح می کردند.


جداً با وجود چنین نزدیکان و مشاوران به مجموعه دولت، نمی توان شرایطی بهتر از این متصور بود! شاید کنار رفتن چنین مغزهای تکاندهنده ای از اطراف جناب رییس جمهور، باعث بهتر شدن وضع موجود شود! البته این آرزو، خیالی است باطل، چرا که بابت چنین دفاع تمام قامتی، حتماً باید به جناب نجفی ترفیع نیز داد!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر