۱۳۹۱ آذر ۵, یکشنبه

عدم پرداخت حقوق ۳۰ هزار بازنشسته ذوب‌آهن اصفهان

حدود ۳۰ هزار بازنشسته کارخانه ذوب‌آهن اصفهان به دلیل عدم دریافت حقوق خود دچار مشکل شده‌اند.
خبرگزاری کار ایران، ایلنا شنبه، چهارم آذر خبر داد که در روزهای اخیر صدها نفر از بازنشستگان ذوب آهن اصفهان در اعتراض به عدم پرداخت حقوق‌‌شان در مقابل کانون صنفی خود تجمع کرده‌اند.

به گفته سخنگوی بازنشستگان معترض، مجموع حقوق همه بازنشستگان ذوب‌آهن اصفهان ماهانه ۹۴ میلیارد تومان است.

در حال حاضر حقوقی بعض از بازنشستگان از مرداد و بعضی دیگر از مهرماه حقوق‌شان را دریافت نکرده‌اند.

از یک سال پیش و به دنبال اختلاس در کانون صنفی بازنشستگان پرداخت حقوق بازنشستگان با وقفه‌هایی همراه بوده است.

به گفته شرکت‌کنندگان در تجمع، بازنشستگان کارخانه ذوب‌آهن در دوران فعالیت خود پول خود را به کانون پرداخت کرده بودند و دریافت حقوق بازنشستگی حق آن‌هاست.

آخرین بار دو ماه پیش بازنشستگان این کارخانه تجمعاتی برگزار کردند که با قول استاندار اصفهان و مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت و صندوق بازنشستگی فولاد کشور خبر از حل دائمی این مشکل خاتمه یافته بود.

سخنگوی بازنشستگان معترض به ایلنا گفت که قول‌های مسئولان استان و کشور‌ تاکنون مشکلی را حل نکرده و بیش از ۵۶ هزار بازنشسته عضو صندوق فولاد کشور همراه با خانواده‌های‌شان «به دریوزگی کشیده شده‌اند.»

مجتبی احمدی یادآور شد که ‌مجلس در بند ۵۹ بودجه سال ۹۱ ‌پرداخت مطالبات قانونی بازنشستگان صنعت فولاد کشور را تصویب کرده است.

به گفته او، ‌‌هیئت دولت نیز برای اجرای این موضوع یک مصوبه دارد که در تاریخ ۲۲ مهرماه به وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابلاغ کرد که محتوای آن واگذاری سهام ذوب آهن، فولاد مبارکه، دخانیات، زغال سنگ کرمان و برخی دیگر از صنایع و معادن کشور به این صندوق بود.

با توجه به طولانی بودن روند عرضه سهام این واحدهای صنعتی و معدنی در بورس و انجام مقدمات خصوصی‌سازی آن‌ها، امکان حل مشکل بازنشستگان ذوب‌آهن از این طریق در کوتاه‌مدت غیرممکن به نظر می‌رسد.

در چند سال و به‌خصوص در یک سال گذشته کارگران زیادی به دلیل تعطیلی واحدهای تعطیلی بیکار شده‌اند. علاوه بر مشکل بازنشستگان ذوب آهن که از بزرگترین کارخانه‌های کشور است، بسیاری از صاحبان واحدهای تولیدی به دلایل مختلف از پرداخت حقوق کارگران ناتوان بوده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر