۱۳۹۱ آبان ۱۸, پنجشنبه

دو مامور انتظامی بازداشتگاه مخفی برای اخاذی ایجاد کرده بودند

 روز چهارشنبه «شبکه ایران» وابسته به موسسه ایران به نقل از یک مقام آگاه قضائی اعلام کرد که یک بازداشتگاه مخفی در تهران کشف شده که آن را دو مامور نیروی انتظامی اداره می کرده اند .براساس این گزارش این افراد برگ های احکام قضائی و امکانات پلیس در اختیار داشته اند.

این احکام با امضای رئیس شعبه اول دادسرای امور جنایی تهران برای صدور احکام بازداشت و بازجویی بوده است. «تجهیزات نظامی»٬ «بی‌سیم»٬ «کلت کمری»٬ «کارت شناسایی»٬ «لباس فرم پلیس» و «احکام قضائی جعلی» در این بازداشتگاه بدست آمده است.

براساس این گزارش این دو پلیس و دیگر همدستانشان با ارائه حکم بازداشت به افراد، آنان را در خودرو‌‌هایی که دارای شیشه‌‌های دودی بوده ، سوار کرده و اقدام به اخاذی و گرفتن پول‌‌‌ها و دیگر اموال با ارزش از مالباختگان می‌کردند.

همچنین شماری از مالباخته‌‌‌ها فاش کردند بعد از سوار شدن به خودروی این پلیس‌‌‌ها به یک بازداشتگاه انتقال یافته‌اند و در آنجا مدتی زندانی بوده تا این که تن به خواسته‌‌‌های آنان داده و بعد ر‌‌ها شده‌اند.

شبکه ایران به نقل از یک مقام قضایی اعلام کرده که در این پرونده 2 عضو باند، پلیس واقعی هستند که پشت پرده فعالیت می‌کردند و 4 عمل‌کننده اصلی با هدایت و آموزش‌‌های آنان و در حالی که بیسیم و اسلحه در اختیارشان بود سراغ طعمه‌‌ها می‌رفتند.

وی افزود: شگرد اعضای این باند مختلف بود گاهی داخل خودرو اخاذی می‌کردند و بعد طعمه‌شان را ر‌ها می‌کردند و گاهی مالباخته را به بازداشتگاهی که داخل خانه‌ای تعبیه کرده بودند می‌بردند و در آنجا یک مرد در نقش بازپرس جنایی و با سوءاستفاده از مشابهت مشخصات فامیلی‌اش با بازپرس شهریاری به تحقیق از طعمه‌‌ها می‌پرداخت و به آنان تفهیم اتهام می‌کرد. سپس مأموران به بهانه دریافت رشوه از آنان اخاذی کرده و بعد رهایشان می‌کردند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر