۱۳۹۱ آبان ۲۸, یکشنبه

رئیس مجلس ایران: کشورهای اسلامی به فلسطینی‌ها سلاح بدهند

آقای لاریجانی از واکنش سرد سران کشورهای اسلامی به حملات اسرائیل به غزه انتقاد کرد
علی لاریجانی، رئیس مجلس ایران پیشنهاد کرد که کشورهای اسلامی به گروه‌های فلسطینی که با اسرائیل درگیر هستند، سلاح بدهند.
آقای لاریجانی امروز یکشنبه ۲۸ آبان (۱۸ نوامبر) در جلسه علنی مجلس ایران گفت: "وقتی آمریکا و غرب تمام سلاح‌ها را در اختیار رژیم صهیونیستی قرار می‌دهند، چرا کشوهای متعهد اسلامی سلاح‌های مورد نیاز را در اختیار ملت فلسطین قرار نمی‌دهند؟"
او از سران کشورهای اسلامی انتقاد کرد که در مقابل حملات اسرائیل به غزه سکوت کرده اند یا واکنش متناسب نشان نداده اند.
اسرائیل می گوید که در پاسخ به حملات راکتی که از غزه به آبادی های جنوب اسرائیل انجام می شد، رهبر شاخه نظامی حماس را کشته است و تلاش می کند انبارهای تسلیحاتی و مراکز آموزشی پیکارجویان را نابود کند، اما منتقدان حملات اسرائیل به غزه می گویند که شدت واکنش اسرائیل با شدت حملات راکتی تناسب ندارد و دولت راستگرای اسرائیل را متهم می کنند که با انگیزه های سیاسی و در آستانه انتخابات پارلمانی دست به عملیات علیه غزه زده است.
آقای لاریجانی گفته است که "کشورهای اسلامی باید با محوریت کشورهای پیشرو تعهد کنند که هر گونه حمله رژیم صهیونیستی به فلسطین، حمله به امت اسلامی است و آنها با این اقدام به فلسطین کمک نظامی خواهند کرد".
همزمان محمد حسن ابوترابی فرد، نایب رئیس مجلس ایران در یک سخنرانی به نقش نیروهای مسلح ایران در توانایی نظامی پیکارجویان فلسطینی در غزه اشاره کرده است.
به گزارش خبرگزاری فارس، آقای ابوترابی فرد گفته است: "قدرت نیروهای مسلح ایران از غزه سربرآورده است و رژیم صهیونیستی را به خاک ذلت نشانده است".
او در مراسم تجلیل از نظامیان کشته شده نیروی هوایی ارتش ایران در جریان جنگ ایران و عراق گفت: "مگر دنیا تردیدی دارد به گل نشستن ماشین جنگی آمریکا در عراق از دستاوردهای نیروهای مسلح ما بوده و مگر تردید دارد بازوی مقاومت اسلامی تربیت‌یافته مکتب این افراد است".
تنش در روابط ایران و اسرائیل در سال های اخیر روز به روز افزایش یافته است.
انتشار اخباری مبنی بر شلیک موشک های فجر ۵ ساخت ایران توسط فلسطینیان در روزهای اخیر به سوی شهرهای تل آویو و بیت المقدس، پرسش هایی در مورد نقش ایران در تجهیز گروه‌های فلسطینی مطرح کرده است.
ایران تا پیش از اوج گرفتن بحران سوریه از گروه حماس که در غزه حکومت می کند حمایت می کرد، اما روابط ایران و حماس در ماه های اخیر رو به سردی بوده است.
رسانه های خبری دیروز گزارش کردند که رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس ایران این ادعا را که موشک های فجر توسط ایران در اختیار جنبش حماس در غزه قرار گرفته، تکذیب کرده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر