۱۳۹۱ شهریور ۳۰, پنجشنبه

مديريت جهان از جلو


پوريا عالمي
روزنامه اعتماد

هيات همراه آقاي محمود احمدي‌نژاد گفتند؛ در سفر به نيويورك و در مجمع عمومي سازمان ملل متحد، جهت برون‌رفت از مشكلات جهان راه‌حل‌‌هايي ارائه خواهيم داد.

حالا كه هيات همراه آقاي احمدي‌نژاد دارد تا آنجا مي‌رود تا جهان را از جلو مديريت كنند، ما نيز تصميم گرفتيم براي برون‌رفت از مشكلات جهان راهكارهايي ارائه دهيم. اميد اينكه اين نظرات كارشناسي به درد تيم همراه بخورد. اگر هم تصميم گرفتند پشت تريبون از روي اين راهكارهاي ما بخوانند، عيبي ندارد. همين كه مشكلات جهان حل شود، ديگر مشكلي نيست.

راهكارهاي مديريتي از جلو

- براي حل بحران اقتصادي امريكا و اروپا و فشار اقتصادي و اجتماعي ناشي از اين بحران كه روي مردم اين دو قاره وجود دارد، راهكار ما اين است كه دولت‌هاي اين كشورها وام ازدواج را زياد كنند تا جوانان زود ازدواج كنند و سرشان گرم شود تا بحران اقتصادي را متوجه نشوند.

- براي حل مشكل ارز در جهان، راهكار ما اين است كه همه ارز موجود در جهان را كپه كنيم در چهارراه استانبول. خاصيت چهارراه استانبول اين است كه بعد از نيم‌ساعت ارزش ارز جهان برابر با ارزش بال چپ پشه‌كوره مي‌شود. با اين ترفند ارزش ارز جهان بي‌ارزش مي‌شود. در نتيجه ارزش ريال زياد مي‌شود و در همه جهان مردم با ريال خريد و فروش مي‌كنند. دلار و يورو هم بدبخت مي‌شوند و به خاك سياه مي‌نشينند. به همين سادگي.

- براي حل مشكل ارز در جهان و ارزش ريال اگر راهكار بالا كه نيم‌ساعت طول مي‌كشد طولاني به حساب مي‌آيد و حوصله آدم سر مي‌رود اين همه معطل بماند، پيشنهاد مي‌شود ارزهاي دنيا را به جاي اينكه در چهارراه استانبول جمع كنيم، مستقيم بسپاريم به بانك مركزي. در اين صورت همين ‌كه دلار و يورو و غيره از اين در بانك مركزي برود تو، با مديريت عجيبي كه آنجا وجود دارد، از آن طرف كاغذ باطله مي‌آيد بيرون. اين پروسه در بانك مركزي 30 ثانيه الي يك دقيقه طول مي‌كشد.

- براي حل بحران محصولات چيني در جهان راهكار ما اين است كه وزراي اقتصادي كشور را به صورت يكجا صادر كنيم به چين. توجه كنيد نيازي نيست حتما وزراي اقتصادي ما در چين هم وزير شوند. چرا؟ چون خاصيت وزراي اقتصادي ما طوري است كه همين كه در آب و هوايي تنفس كنند، صنعت و معدن و كشاورزي و غيره آن اقليم، به صورت قلنبه از رونق مي‌افتد.

- اگر مي‌خواهيم اقتصاد چين كلا به زمين گرم بخورد، كافي است براي يك هفته وزراي اقتصادي چين را بياوريم ايران و از آنها بخواهيم در جلسات اتاق‌هاي اقتصادي مملكت شركت كنند. وقتي مسوولان اقتصادي چين به كشورشان برگردند، حتما از مدير اقتصادي تبديل به بازاري‌هاي تير مي‌شوند و سر سال بارشان را مي‌بندند.

- براي حل مشكل بانك جهاني كافي است به رييس بانك جهاني وعده داد اگر بتواند سه هزار ميليارد دلار / تومان اختلاس كند، مي‌تواند همسايه سلن ديون يا بيانسه شود. مطمئن باشيد به ماه نمي‌رسد كه بانك جهاني از پا درآيد و بعد عكس رييس‌اش منتشر شود كه روي پاي خودش ايستاده و زل زده به خانه سلن ديون‌اينا يا بيانسه‌اينا.

- براي حل مشكل آلودگي هوا و ترافيك در كلانشهرهاي جهان كافي است مديريت شهري آن شهرها به ايران سپرده شود، به شرطي كه يك پول قلنبه‌يي هم بدهند براي برگزاري اجلاس يك هفته‌يي در آن شهرها و...

- براي حل باقي مشكلات جهان لطفا با ما تماس بگيريد. حل مشكلات خانوادگي، مشكلات زناشوهري، مشكلات عروس مادرشوهري و باقي مشكلات خود را به ما بسپاريد. مشكل شما را به صورت سرپايي حل مي‌كنيم. همين حالا با ما تماس بگيريد. باشه گلم؟

http://etemadnewspaper.ir/Released/91-06-30/151.htm#214442
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر