۱۳۹۱ مهر ۳, دوشنبه

یک فرمانده سپاه: به ایران حمله شود، کشور بی‌طرف در منطقه وجود نخواهد داشت

سرتیپ امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، در مصاحبه شبکه العالم گفته است که در صورت حمله به ایران "هیچ کشور بی‌طرفی در منطقه وجود نخواهد داشت." او هشدار داده که درگیری با ایران می‌تواند "به جنگ جهانی سوم تبدیل شود."
 آقای حاجی‌زاده تاکید کرده که که اسرائیل به تنهایی قادر به حمله به ایران نیست و تنها با کمک آمریکا چنین خواهد کرد و از همین رو در صورت بروز درگیری، جمهوری اسلامی پایگاه‌های ایالات متحده در منطقه را هدف حمله قرار می دهد.
سرتیپ حسین سلامی، جانشین فرمانده سپاه نیز گفته که اگر جنگی رخ بدهد، ایران "در یک نبرد گسترده با ائتلاف جهانی به رهبری آمریکا وارد جنگ خواهد شد."

لحن فرماندهان نظامی ایران در روزهای اخیر به طرز کم‌سابقه‌ای هشدارآمیز شده است. روز گذشته نیز سرلشکر محمدعلی جعفری، فرمانده سپاه، گفته بود: "همه باید برای جنگ آینده آماده شویم."

آقای حاجی‌زاده در اظهارات امروز خود هشدار داده است که در صورت اقدام نظامی علیه ایران، "جنگ به سرعت تمام منطقه را فرا خواهد گرفت."

او تهدید کرده که اگر ایران مورد حمله قرار بگیرد به پایگاه‌های آمریکا در منطقه حمله خواهد کرد و افزوده است: "ما این پایگاه‌ها را جزو خاک آمریکا می‌دانیم و نه قطر یا بحرین و افغانستان."

وی تاکید کرده: "اگر جنگی پیش بیاید همه عکس العمل‌های ما خارج از تصور آنها خواهد بود و مقدمه نابودی آنها همین جنگی است که توسط خود آنها شروع خواهد شد."

سرتیپ سلامی، جانشین فرمانده سپاه نیز در اظهار نظر مشابهی گفته است: "اگر صهیونیست‌ها در عالم واقعیت دست به اقدام علیه ایران بزنند یک فرصت تاریخی در اختیار انقلاب اسلامی برای محو آنها از تاریخ جغرافیایی جهان قرار می‌گیرد."
وی ادامه داده است که در آن صورت امینت اسرائیل، پایگاه‌های نظامی آمریکا در منطقه خاورمیانه و همچنین جریان انرژی در خلیج فارس مورد تهدید ایران قرار خواهند گرفت.
تنش لفظی میان مقامات ایران و اسرائیل در هفته‌های اخیر بالا گرفته است. در ماه‌های گذشته بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، تلاش کرده است تا توافق نیروهای سیاسی مختلف این کشور را برای حمله احتمالی به ایران جلب کند.
کشورهای مختلف جهان درباره عواقب درگیری نظامی میان ایران و اسرائیل هشدار داده‌اند.
اظهارات تند فرماندهان نظامی ایران، هم‌زمان با مراسم سالگرد آغاز جنگ هشت ساله میان ایران و عراق بیان می‌شود. این در حالی است که به تازگی تعدادی از فعالان سیاسی در ایران با انتشار بیانیه‌ای نسبت به بروز جنگ و "یک فاجعه جبران ناپذیر" هشدار داده‌اند.
این فعالان از مقامات ایرانی خواسته اند تا "هر نوع بهانه‌ای برای جنگ و فشار و تحریم اقتصادی را متوقف و خنثی کنند."

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر