۱۳۹۱ مهر ۷, جمعه

نامه ۲۵ خانواده شهید و رزمنده دوران دفاع مقدس در حمایت از کاریکاتوریست شرق

چکیده :ما جمعی از اعضای خانواده های شهدا و رزمندگان 8 سال جنگ تحمیلی با شناختی که از شما و خانواده دیندار، اهل ادب و بصیرت و ایثارگرتان داریم، بر صداقت مقصود شما از این طرح صحه گذاشته و از همگان تقاضا داریم تا به دور از غرض ورزی ها، نگاهی دوباره به این طرح بیندازند. امیدواریم که همگی رهروان واقعی آرمان های امام راحل و شهدا باشیم. ...

جمعی از خانواده های شهدا و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در نامه ای خطاب به هادی حیدری کاریکاتوریست روزنامه شرق تاکید کرده اند: ما جمعی از اعضای خانواده های شهدا و رزمندگان ۸ سال جنگ تحمیلی با شناختی که از شما و خانواده دیندار، اهل ادب و بصیرت و ایثارگرتان داریم، بر صداقت مقصود شما از این طرح صحه گذاشته و از همگان تقاضا داریم تا به دور از غرض ورزی ها، نگاهی دوباره به این طرح بیندازند. امیدواریم که همگی رهروان واقعی آرمان های امام راحل و شهدا باشیم.
به گزارش کلمه،  در حالی که روز سه شنبه هادی حیدری کاریکاتوریست روزنامه شرق در طرحی معنا دار جهل را به تصویر کشیده بود و نشان داده بود هر کسی در صدد بستن چشم های دیگران است، رسانه های ارگان سرکوب و مسوولان دولتی و نمایندگان مجلس در اقدامی هماهنگ این طرح را توهین به رزمندگان دفاع مقدس خواندند.
هادی حیدری در پاسخ به افرادی که به انتشار این کاریکاتور اعتراض کرده اند گفته بود: این افراد کسانی هستند که بدون انتشار تصویر علیه آن فضاسازی می کنند و می خواهند احساسات مردم را نسبت به رزمندگانی که جایگاهشان بالای سر من است تحریک کنند و این کار جنبه غیر اخلاقی دارد.
کاریکاتوریست روزنامه شرق که خود از خانواده ی رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس است ضمن اشاره به شاخصه های خاصی که باید نشان دهنده یک رزمنده در تصویر باشد، تصریح کرده بود: کاریکاتور من هیچکدام از شاخصه های رزمندگان دوران جنگ را ندارد. رزمنده یونیفرم و لباس خاصی دارد و باید در لوکیشن خاصی قرار بگیرد.
متن کامل این نامه به همراه اسامی امضا کنندگان آن که در اختیار کلمه قرار گرفته به شرح زیر است:
برادر عزیز، جناب آقای هادی حیدری
سال هاست که با طرح ها و کاریکاتورهای پرمعنا و فکورانه شما در روزنامه ها و مجلات مختلف آشناییم و نگاه مردمی، دردمندانه و آگاهی بخش شما را می ستاییم. این روزها می بینیم که عده ای طرح اخیرتان در روزنامه شرق (که منادی تسری جهل و ناآگاهی در سایه نادیده انگاشتن آفتاب است) را با سوء برداشت، توهین به رزمندگان دفاع مقدس پنداشته و در تلاش اند با این بهانه قلم های پویا را به نیام کشند.
ما جمعی از اعضای خانواده های شهدا و رزمندگان ۸ سال جنگ تحمیلی با شناختی که از شما و خانواده دیندار، اهل ادب و بصیرت و ایثارگرتان داریم، بر صداقت مقصود شما از این طرح صحه گذاشته و از همگان تقاضا داریم تا به دور از غرض ورزی ها، نگاهی دوباره به این طرح بیندازند. امیدواریم که همگی رهروان واقعی آرمان های امام راحل و شهدا باشیم.
۱- فاطمه چهل امیرانی همسر شهید
۲- ژیلا بدیهیان همسر شهید
۳- آسیه باکری، فرزند شهید
۴- حسین زمان، رزمنده
۵- میثم وره چهر، فرزند شهید
۶- داوود روشنی فرزند شهید
۷- حجت نظری فرزند شهید
۸- طیبه محبی همسر شهید
۹- علی حاجی کتابی، جانباز و برادر شهید
۱۰- نسترن نصیری فرزند شهیده
۱۱- خلیل رمضانی رزمنده
۱۲- زهرا اکبری مادر شهید
۱۳- ملک محمدی خواهر شهید
۱۴- جلال خرمن بیز رزمنده
۱۵- مهدی عبدی فرزند شهید
۱۶- مجید رنجبردار فرزند شهید
۱۷- محسن بشمه فرزند شهید
۱۸- فؤاد فاضلی فرزند شهید
۱۹- مهرداد احمدی، جانباز و فرزند شهید
۲۰- محمد الله دادی فرزند شهید
۲۱- آبتین غفاری رزمنده
۲۲- رضا جلودارزاده رزمنده
۲۳- فاطمه بنایی فرزند شهید
۲۴- حمید رضا امرائی رزمنده
۲۵- سعیده اسلامیه فرزند شهید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر