۱۳۹۱ مهر ۶, پنجشنبه

گفتگو مسیح‌ علی‌نژاد با یک نماینده معترض: من کاریکاتور شرق را ندیدم اما خواستار اشد مجازات کاریکاتوریست هستم!

 
انتشار کاریکاتور هادی حیدری در روزنامه شرق، که در آن صفی از افراد در حال بستن چشم یکدیگر هستند، اعتراض گسترده برخی مقامات جمهوری اسلامی و از جمله نمایندگان مجلس ایران را برانگیخته است. آنها گفته اند که این کاریکاتور تصویر رزمندگانی است که در دوران جنگ ایران و عراق پیشانی بندهایی را به پیشانی نفر جلویی خود می بستند. جمعی از نمایندگان مجلس از جمله روحانی اصولگرای مجلس سید علی طاهری با امضای نامه ای این کاریکاتور را « موهن به رزمندگان دفاع مقدس » عنوان کرده اند. سراغ آقای طاهری روحانی اصولگرای مجلس شورای اسلامی رفته ام و در یک گفتگوی تلفنی دلیل اعتراض او را پرسیده ام. آقای طاهری خودش می گوید که اصلا کاریکاتور را ندیده اما با این همه خواستار اشد مجازات برای کاریکاتوریست است. متن و فایل صوتی این گفتگو در پی می آید: آقای طاهری من مسیح علی نژاد روزنامه نگار هستم از بیرون ایران مزاحم تان می شوم می خواستم بپرسم آیا شما کاریکاتور رونامه شرق را دیدی که در اعتراض به آن با خبرگزاری فارس مصاحبه کرده اید؟ خودم این کاریکاتور را ندیدم ولی وقتی یک کاریکاتور فضای مجازی غربی و ضد انقلاب به سرعت مورد استقبال قرار می گیرد معلوم است نشان دهنده این است که هم جهت با ضد انقلاب ها طراحی شده و هماهنگ عمل شده، معلوم است که با خواست آنها هماهنگ است. ولی به هر حال موکلین شما از شما خواهند پرسید که شما این کاریکاتور را ندیده قضاوت کردید همیشه دیدن لازم نیست. قرینه مثل دیدن است وقتی که کاریکاتوری رضایت ضد انقلاب را فراهم می کند نشان می دهد که ضد ارزش های ماست و ضد خواست مردم انقلابی است همین کفایت می کند و دیگر نیاز به دیدن نیست. شما می گویید این کاریکاتور رضایت سایت های ضد انقلاب را به دنبال داشت می توانم بپرسم شما کدام سایت های ضد انقلاب را مطالعه کردید؟ شما امروز یک مراجعه کنید خودتان متوجه می شوید، نیاز به سوال از من نیست ، نیازی نیست که من حتما ببینم. شما در مصاحبه با فارس گفتید، کاریکاتوریست باید به اشد مجازات برسد، من به عنوان خبرنگار از شما سوا می کنم آیا در مورد کاریکاتوری که اصلا ندیدید درخواست مجازات کردن برای کاریکاتوریست مطابق عدالت است؟ همین یک دلیل که کاریکاتور رضایت ضد انقلاب را در پی دارد، یعنی با ارزش های نظام منافات دارد بنابراین طبیعی است که اشد مجازات خواست ما باشید من تصمیم گیر نیستم اما تقاضای ما این است که آنها برخورد کنند. شما بارها می بینید که گفته های آقای احمدی نژاد به شدت مورد استقبال رسانه های غربی قرار می گیرد آیا این به معنی این است که آنها همسو با آقای احمدی نژاد هستند؟. این دو تا مطلب است. یک وقت است که آنها برای انتشار سخنان احمدی نژاد آن را پخش می کنند این فرق می کند که الان این همه کاریکاتور در رسانه های ما هست چرا بقیه کاریکاتورها را رسانه های ضد انقلاب منتشر نمی کنند و فقط همین کاریکاتور را منتشر کردند؟ خب ه...

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر